Event created by Eric Midnight
-
Sign in to follow thisFollowers 0
This event repeats every year forever
Event details
On July 10, 1730, Jean-Baptiste Willermoz was born - a French Freemason initiated into the Ordre des Chevaliers Maçons Élus Coëns de l'Univers, a pupil of Martinez de Pasqually, a participant in the Wilhelmsbad Convention, who founded the Rite Ecossais Rectifié, which contains the doctrine of the Elus Cohens in its highest degrees, and previously, the higher degrees of the Rite also contained adapted theurgic operations used by Martinez de Pascually.
Jean-Baptiste Willermoz was born on July 10, 1730 in Lyon and spent most of his life there. Willermoz was a manufacturer of silk and silver, who headed charitable organizations. He was initiated into Freemasonry at the age of 20 and became the Venerable Master of his Lodge at the age of 23.
In 1762, Willermoz became the Grand Master of the Grand Lodge of regular freemasons in Lyon, he added to its system of the seven highest degrees the eighth - "The Scottish Grand Master, Knight of the Sword and Rose-Cross." In 1763, Willermoz and his brother Pierre-Jacques Willermoz (physician and chemist) founded the “Sovereign Chapter of Knights of the Black Eagle Rose-Cross”, in which alchemical studies were conducted.
In the Order of the Elected Cohens, Willermoz received a recommendation from Bacon de la Chevalerie, and the Marquis de Lusignan. He was initiated into the Order at Versailles in 1767.
In 1770, Willermoz joined the Rite of Strict Observance of von Hund, where he adopted the knightly name Eques ab Eremo. He also became the Chancellor of the Chapter in Lyon. In 1778, at the Convent des Gaules, Jean-Baptiste Willermoz advocated the reform of the Rite of Strict Observance and achieved its transformation on the basis of the Martinez de Pascually’s doctrine on reintegration. Elements of the Order of the Elus Cohens were laid in the system of the Rite Ecossais Rectifié, and all references to the Templars were removed. In 1782, the Wilhelmsbad Convention was held, where the Rite of Strict Observance ceased to exist, and the Rite Ecossais Rectifié with the highest degrees C.B.C.S. (Chevalier bienfaisant de la Cité sainte) was finally formed and approved.
Jean-Baptiste Willermoz died on May 29, 1824 in Lyon. He was buried in Lyon in the Cimetière de Loyasse.
---------------------
10 июля 1730 года родился Жан-Батист Виллермоз – французский масон, посвященный в Орден Избранных Коэнов, ученик Мартинеса де Паскуалли, участник Вильгельмсбадского Конвента, основавший Исправленный Шотландский Устав (Rite Ecossais Rectifié), в высших степенях которого содержится доктрина Избранных Коэнов, а ранее высшие степени устава содержали еще и адаптированные теургические операции, использовавшиеся Мартинесом де Паскуалли.
Жан-Батист Виллермоз родился 10 июля 1730 года в Лионе и большую часть своей жизни прожил именно там. Виллермоз был производителем шелка и серебра, возглавлял благотворительные организации. Был посвящен в масонство в 20 лет и стал Досточтимым Мастером своей Ложи в 23 года.
В 1762 году Виллермоз стал Великим Мастером Великой Ложи регулярных масонов в Лионе, добавил к ее системе из семи высших степеней восьмую – «Шотландский Великий Мастер, Рыцарь Меча и Розы-Креста». В 1763 году Виллермоз вместе со своим братом Пьером-Жаком Виллермозом (врачом и химиком) основал «Суверенный капитул рыцарей чёрного орла Розы-Креста», в котором проводились алхимические исследования.
В Орден Избранных Коэнов Виллермоз получил рекомендцию от Бекона Шевалери (Bacon de la Chevalerie), и маркиза де Лузиньяна. Он был посвящен в Орден в Версале в 1767 году.
В 1770 году Виллермоз присоединился к Уставу Строгого Послушания фон Хунда, где принял рыцарское имя Eques ab Eremo. Он также стал канцлером капитула в Лионе. В 1778 году на Галльском конвенте (Le Convent des Gaules) Жан-Батист Виллермоз выступил за реформу Устава Строгого Послушания и добился его преобразование на основе доктрины о реинтеграци Мартинеса де Паскуалли. В системе Исправленного Шотландского Устава были заложены элементы Ордена Избранных Коэнов, а также были убраны все упоминания о тамплиерах. В 1782 году состоялся Вильгельмсбадский конвент, где Устав Строгого Послушания прекратил свое существование, и был окончательно сформирован и утвержден Исправшенный Шотландский Устав с высшими степенями C.B.C.S. (Chevalier bienfaisant de la Cité sainte).
Жан-Батист Виллермоз умер 29 мая 1824 года в Лионе. Он был похоронен в Лионе на кладбище Луайас (Cimetière de Loyasse).
#willermoz #eluscohens #rer #cbcs #виллермоз #избранныекоэны #орденизбранныхкоэнов
-
Similar Content
-
By Eric Midnight
January 15, 1737, Adrien Gaspard Bonnet du Louvat de Champollon was born, secretary of Martinez de Pasqually (founder of l'ordre des Chevaliers maçons Élus Coëns de l'univers, and author of the "Traité de la Réintégration des êtres"). He was initiated as a Freemason in 1760 in the lodge "Josué de Foix" and received the degree of Réaux-Croix in 1768.
---------------------------------
15 января 1737 года родился Адриан Гаспар Боннет дю Лува Шампольон, секретарь Мартинеса де Паскуалли (основателя Ордена Рыцарей Масонов Избранных Коэнов Вселенной и автора "Трактата о Реинтеграции"). Он был посвящен в масоны в 1760 году в ложе "Josué de Foix" и получил степень Réaux-Croix в 1768 году.
#martinezism #martinezdepasqually #eluscohens #избранныекоэны #мартинезизм #мартинесдепаскуалли
-
By Eric Midnight
September 20, 1774, Martinez de Pasqually died. In 1761, Martinez de Pasqually founded l'Ordre de Chevaliers Maçons Élus Coëns de l'Univers, in the highest degrees of which he passed the techniques of Theurgy for individual and universal reintegration.
“Treatise Concerning the Reintegration of Beings into Their Original Spiritual and Divine Properties, Virtues and Powers”, was recorded by his disciples in lectures by de Pasqually.
Origin of Martinez de Pasqually is not known, it is believed that he has Portuguese or Spanish roots. He died while traveling to Haiti, where he went for his inheritance.
After Martinez de Pasqually died, there were at least two well-known students who somehow continued his work - Louis Claude de Saint-Martin and Jean-Baptiste Willermoz.
----------------------------------------------
20 сентября 1774 года умер Мартинес де Паскуалли. В 1761 году Мартинес де Паскуалли основал Орден Рыцарей Масонов Избранных Коэнов Вселенной, в высших степенях которого он передавал теургические техники для индивидуальной и всеобщей реинтеграции.
«Трактат о Реинтеграции существ в их изначальных свойствах, духовных и божественных, был записан его учениками по лекциям де Паскуалли.
О происхождении Мартинеса де Паскуалли ничего неизвестно, считается, что он имеет португальские или испанские корни. Он умер во время путешествия на Гаити, куда отправился за своим наследством.
После того, как Мартинеса де Паскуалли не стало, остались по крайней мере два известных его ученика, так или иначе продолжавших его дело – Луи Клод де Сен-Мартен и Жан-Батист Виллермоз.
#martinezdepasqually #eluscohens #willermoze #martinism #martinezism #reintegration #мартинесдепаскуалли #избранныекоэны #виллермоз #мартинизм #реинтергация
-
By Baal Hiram
On February 10, 1915, Edouard Blitz died — a freemason, Knight Beneficent of the Holy City of the Rectified Scottish Rite of Willermoz, head of the Martinist Order in the United States during the Papus time. In everyday life he worked as a dentist, as well as professionally engaged in music.
Blitz studied at the Sorbonne at the Faculty of Medicine, at the same time he was interested in Egyptology and Hinduism. He studied Latin and Greek, as well as Hebrew. For a brief period, he was a member of the Theosophical Society of Blavatsky. In 1894, Blitz, who worked as a dentist in Paris, met Papus.
Blitz was initiated into Martinists in 1894 and a few days later received a charter from Papus, who recognized him as the Sovereign National Delegate of the Martinist Order in the United States. Blitz corresponded with Arthur Edward Wate, and it was probably he who prompted him to search for Initiation in the Martinist Order.
In 1902, the powers of Blitz as Sovereign National Delegate of Martinist Order were terminated on his initiative. Margaret B. Peeke led the Martinist Order in the United States, while Blitz continued initiating Martinist work on his own. The reason for the break with the Martinist Order of Papus was the lack of conditions for educating members of the Martinist Order in the United States, and the indifferent attitude to these and other vital problems, about which Blitz wrote repeatedly to Papus, from the French leadership.
Edouard Blitz died due to accidental poisoning with a dose of a photographic solution on February 10, 1915.
------
10 февраля 1915 года умер Эдуард Блитц - масон, Рыцарь Благодатель Святого Града в Исправленном Шотландском Уставе Виллермоза, глава Мартинистского Ордена в США во времена Папюса. В повседневной жизни работал дантистом, а также профессионально занимался музыкой.
Блиц обучался в Сорбонне на медицинском факультете, в то же время интересовался египтологией и индуизмом. Он изучал латинский и греческий языки, а также иврит. В течение краткого периода времени он состоял в Теософском Обществе Блаватской. В 1894 году Блитц, работавший тогда дантистом в Париже, познакомился с Папюсом.
Блиц был посвящен в мартинисты в 1894 году и через несколько дней получил хартию от Папюса, признавшего его Суверенным Национальным Делегатом Ордена Мартинистов в Соединенных Штатах. Блитц вел переписку с Артуром Эдвардом Уэйтом, и, вероятно, именно он побудил его искать Посвящения в Мартинистском Ордене.
В 1902 году полномочия Блитца как Суверенного Национального Делегата Ордена Мартинистов были прекращены по его иницативе. Маргарет Б. Пик возглавила Мартинистский Орден в Соединенных Штатах, Блитц же пордолжил инициатическую мартинистскую работу самостоятельно. Причиной разрыва с Мартинистским Орденом Папюса стало отсутствие условий для обучения членов Мартинистского Ордена в США, и индиффирентное отношение к этим и иным насущным проблемам, о которых Блитц неодрократно писал Папюсу, со стороны французского руководства.
Эдуард Блитц умер из-за случайного отравления дозой фотографического раствора 10 февраля 1915 года.
-
By Baal Hiram
February 16, 1924, Robert Amadou was born - French scientist researcher of Martinism, esotericism and parapsychology, Martinist, Élu Cohen, one of the active members of the Anсient and Primitive Rite of Memphis-Misraim, member of l’Ordre Kabbalistique de la Rose-Croix, priest of Syrian Catholic Church, Bishop of the l'Église Gnostique Universelle, member of the Sufi Brotherhood, Scottish Master of Grand National Lodge "Opéra", Knight Benefactor of the Holy City in the Great Independent Priorate of Helvetia.
Robert Amadou is a student of Robert Ambelen, whom he considered to be the most competent person in the occult sciences. He also communicated and learned from Eugène Canseliet (alchemy specialist), Paul Le Cour (founder of the magazine "Atlantis"). He was also a member of the "Groupe de Thèbes", whose members were Rémi Boyer, Triantaphyllos Kotzamanis, Gérard Kloppel, Massimo Introvigne and others.
Robert Amadou has written books on Louis Claude de Saint-Martin and Martinism, Elus Cohens of Martinez de Pasqually, Raymonde Llull, Franz Antoine Mesmer, 18th-century illuminism, Sufism, parapsychology, and so on.
-----------------
16 февраля 1924 года родился Робер Амаду - французский ученый исследователь мартинизма, эзотеризма и парапсихологии, мартинист, Избранный Коэн, член Каббалистического Ордена Розы+Креста, активный член Древнего и Изначального Устава Мемфиса-Мицраима, священник Сирийской Католической Церкви и епископ Гностической Вселенской Церкви, член суфийского братства, Шотландский Мастер Великой Национальной Ложи "Opéra", Рыцарь Благодетель Святого Града в Великом Независимом Приорате Гельвеции.
Робер Амаду - ученик Робера Амбелена, которого считал в высшей степени компетентным в оккультных науках человеком. Также он имел общение и перенимал опыт у Эжена Канселье (специалистом по алхимии), Полем Ле Куром (основателем журнала "Atlantis"). Также он входил в "Groupe de Thèbes", участниками которой были Реми Бойе, Триантафилос Коцаманис, Жерар Клоппель, Массимо Интровинье и другие.
Робер Амаду написал книги о Луи Клоде де Сен-Мартене и мартинизме, Раймонде Луллии, Франце Антуане Месмере, иллюминизме XVIII века, суфизме, парапсихологии и так далее.
-
By Baal Hiram
On April 1, 1753, Joseph de Maistre was born - a French-speaking Catholic philosopher who laid the foundations of political conservatism, a politician and diplomat, author of several important political and philosophical writings, a follower of the doctrine of Louis Claude de Saint-Martin. He was born in an aristocratic family, his father was president of the Senate of Savoy. He studied at a Jesuit college, then studied law at the University of Turin. In 1774 he became a member of the Masonic Lodge “Saint-Jean des Trois Mortiers”. In 1778, together with several brothers from Chambery, de Maistre founded the Lodge of the Rite Ecossais Rectifie “La Sincérité”. The Rite Ecossais Rectifie was headed by Jean-Baptiste Willermoz, a pupil of Martinez de Pasqually. As a Knights Beneficent of the Holy City, Joseph de Maistre received the name "Josephus a Floribus" (an allusion to his coat of arms). Joseph de Maistre played a significant role in freemasonry for about 40 years, he is included in the list of famous Freemasons of the world.
In 1787, de Maistre became a senator. In spite of the initial sympathies for the French Revolution, he quickly became disillusioned, evacuated to Switzerland, where he began writing publicistic works, criticizing the new regime in France. From 1803 to 1817, he served as the Sardinian ambassador in Russia; it was there that he wrote one of his outstanding works “Des de lais de la justice divine” (“On the postponement of divine justice”). De Maistre influenced certain representatives of sociopolitical thought in Russia, in particular, Pyotr Chaadayev, Fyodor Tyutchev, Nikolay Danilevsky.
After being recalled from Russia, de Maistre served as the magistrate of Turin and minister in the government of the Sardinian kingdom. The following works also belong to the authorship of de Maistre: : «Considérations sur la France», «Du Раре», «De l'Église Gallicane», «Les soirées de St.-Pétersbourg», «Lettres à un gentilhomme russe sur l'Inquisition espagnole», «Religion et moeurs des Russes», «Examen de la philosophie de Bacon». In his writings de Maistre addressed the themes of providentialism, prophecy, reversibility of punishment, etc.
-----------
1 апреля 1753 года родился Жозеф де Местр – франкоязычный католический философ, заложивший основы политического консерватизма, политик и дипломат, автор нескольких значимых политических и философских сочинений, поклонник доктрины Луи Клода де Сен-Мартена. Родился в аристократической семье, его отец был президентом Савойского Сената. Учился в иезуитском колледже, затем изучал право в Туринском университете. В 1774 году стал членом масонской ложи «Saint-Jean des Trois Mortiers». В 1778 году вместе с несколькими братьями из Шамбери де Местр основал Ложу Исправленного Шотландского Устава «La Sincérité». Исправленный Шотландский Устав находился под управлением Жана-Батиста Виллермоза, ученика Мартинеса де Паскуалли. В качестве Рыцаря Благодетеля Святого Града Жозеф де Местр получил имя «Josephus a Floribus» (аллюзия на его герб). Жозеф де Местр играл значимую роль в масонстве около 40 лет, он включен в список известных масонов мира.
В 1787 году де Местр стал сенатором. Не смотря на изначальные симпатии к французской революции, быстро в ней разочаровался, эвакуировался в Швейцарию, где стал писать публицистические произведения, критикуя новый сложившийся режим во Франции. С 1803 по 1817 годы служил сардинским послом в России, именно там он написал одну из выдающихся своих работ «Des délais de la justice divine» («Об отсрочке божественного правосудия»). Де Местр оказал влияние на некоторых представителей социально-политической мысли в России, в частности на Петра Чаадаева, Федора Тютчева, Николая Данилевского.
После отзыва из России де Местр занимал должность магистратора Турина и министра в правительстве Сардинского королевства. Авторству де Местра принадлежат так же следующие сочинения: «Considérations sur la France», «Du Раре», «De l'Église Gallicane», «Les soirées de St.-Pétersbourg», «Examen de la philosophie de Bacon». В своих сочинениях де Местр обращался к темам провиденциализма, пророчества, обратимости наказания и т.д.
-