Jump to content

25 ноября 1878 года родился Рубен Суинберн Клаймер

This event repeats every year forever

Event details


On November 25, 1878, Reuben Swinburne Clymer, an American occultist, was born. He was engaged in alternative medicine, wrote books on sexual magic, vegetarianism, religion, alchemy. In many ways, he relied on his own understanding of the concepts of Paschal Beverly Randolph.
 
Clymer was born in Quakertown, Pennsylvania. He studied medicine in Chicago, Illinois, in 1910 he registered in New York as an osteopath. He constantly had problems with the American Medical Association and the US government on the basis of his research in the field of alternative medicine.

Clymer joined Fraternitas Rosae Crucis in 1897 and became the grand master of this organization in 1905.

Clymer and Harvey Spencer Lewis (founder of AMORC (Ancient Mystical Order Rosae Crucis)) competed with each other, each considered himself a true leader of the American Rosicrucianism. Clymer and Lewis accused each other of a perverse understanding of the concept of sexual magic.
 
--------------------------
25 ноября 1878 года родился Рубен Суинберн Клаймер – американский оккультист. Он занимался альтернативной медициной, писал книги по сексуальной магии, вегетарианству, религии, алхимии. Во многом он основывался на своем собственном понимании концепций Паскаля Беверли Рэндольфа.

Клаймер родился в Квакертауне, Пенсильвания. Он изучал медицину в Чикаго, Иллинойс, в 1910 году зарегистрировался в Нью-Йорке как остеопат. У него постоянно возникали проблемы с Американской Медицинской Ассоциацией и правительством США на почве его изысканий в сфере альтернативной медицины.

Клаймер присоединился к Fraternitas Rosae Crucis в 1897 году и стал великим мастером этой организации в 1905 году.

Клаймер и Харви Спенсер Льюис (основатель AMORC (Ancient Mystical Order Rosae Crucis)) соперничали друг с другом, каждый из них считал себя настоящим лидером американского розенкрейцерства. Клаймер и Льюис обвиняли друг друга в извращенном понимании концепции сексуальной магии.

#rosicrucianism #amorc #frc #alternativemedicine #розенкрейцерство #альтернативнаямедицина

Sign in to follow this  
  • Similar Content

    • By Eric Midnight
      December 3, 1954, Sergey Vladimirovich Tukholka died. He was the author of several works on the occult, a translator, state councilor and consul in the Middle East and the Balkans. From 1898 he was in diplomatic work abroad. In particular, from 1902 to 1906 he was vice-consul in Prizren (Serbia), and in 1907 he occupied the position of Russian consul in Kosovo Mitrovica, where he advocated the protection of Serbs from Albanians and Turks, was highly respected among Serbs. In 1912-1913 he was Consul General in Skopje. In addition, in different years he was consul in Jeddah (Saudi Arabia), in Baghdad (Iraq), in Basra (Iraq), Varna (Bulgaria). In 1920 he emigrated to Constantinople, where he was engaged in protecting the interests of Russian refugees. In 1922 he moved to Paris, where he worked as a translator. In 1924-1935 he gave public lectures on the occult ("Theory of Knowledge", "The Secret of Occultism", etc.). From the beginning of the 1930s, he was in the Paris Masonic Lodge "Jupiter". Sergey Tukholka wrote the famous work “Occultism and Magic” (published in St. Petersburg in 1907 and reprinted many times ”), as well as“ Processes of witchcraft in Western Europe in the XV-XVII centuries ”(St. Petersburg, 1909). He was buried in Paris at the Pantin cemetery.
      ---------------------------------------------
      3 декабря 1954 года умер Сергей Владимирович Тухолка – автор нескольких трудов по оккультизму, переводчик, действительный статский советник, консул на Ближнем Востоке и на Балканах. С 1898 года находился на дипломатической работе за границей. В частности, с 1902 по 1906 год был вице-консулом в Призрене (Сербия), а в 1907 году занял должность российского консула в Косовской Митровице, где ратовал за защиту сербов от албанцев и турок, был весьма уважаем среди сербов. В 1912-1913 годах был генеральным консулом в Скопье. Кроме того, в разные годы был консулом в Джидде (Саудовская Аравия), в Багдаде (Ирак), в Басре (Ирак), Варне (Болгария). В 1920 году эмигрировал в Константинополь, где занимался защитой интересов русских беженцев. В 1922 году переехал в Париж, где работал переводчиком. В 1924-1935 выступал с публичными лекциями по оккультизму («Теория познания», «Тайна оккультизма» и др.). С начала 1930-х годов состоял в парижской масонской Ложе «Юпитер». Сергей Тухолка написал известный труд «Оккультизм и магия» (издан в Санкт-Петербурге в 1907 году и множество раз переиздавался», а также «Процессы о колдовстве в западной Европе в XV-XVII веках» (Санкт-Петербург, 1909). Был похоронен в Париже на кладбище Пантен.
      #tukholka #тухолка #российскийоккультизм #российскийоккультист #russianoccultist
    • By Eric Midnight
      On October 12, 1838, Albert Faucheux, known under the pseudonym Francois-Charles Barlet, was born. He was a member of the Supreme Council of the Martinist Order under the direction of Papus (1891) and was a member of l’Ordre kabbalistique de la Rose-Croix (in 1897 he became its Grand Master).
      Previously, Charles Barlet was one of the first members of the French branch of the Société Théosophique, but left it at the same time as Papus in 1888. Barlet was also a member of Groupe indépendant des études ésotériques (GIDEE) and a Bishop of the Gnostic Church of Jules Doinel.
       
      Charles Barlet collaborated with a number of magazines, including “L’Initiation”, “L’Anti-Matérialiste”, “La Revue spiritualiste illustrée”, “La Science Astrale” and “L’Étoile d’Orient”.
      ---------------
      12 октября 1838 года родился Альберт Фоше, известный под псевдонимом Франсуа-Шарль Барле. Он входил в Верховный Совет Мартинистского Ордена под управлением Папюса (1891) и был членом Каббалистического Ордена Розы+Креста (в 1897 году стал его Великим Мастером).
      Ранее Шарль Барле был одним из первых членов французского отделения Теософского Общества, но вышел из него одновременно с Папюсом в 1888 году. Также Барле входил в Независимую группу эзотерических исследований (Groupe indépendant des études ésotériques (GIDEE)). Кроме того, Шарль Барле был Епископом Гностической церкви Жюля Дюанеля (Jules Doinel).
      Шарль Барле сотрудничал с рядом журналов, в том числе с “L’Initiation”, “L’Anti-Matérialiste”, “La Revue spiritualiste illustrée”, “La Science Astrale” и “L’Étoile d’Orient”.
    • By Eric Midnight
      On 8 of October, 1825, Paschal Beverly Randolph was born - an occultist, a spiritualist, a medium and a writer, and the first man who openly raised issues of sexuality and erotic alchemy in his modern society. He also became the founder of Fraternitas Rosae Crucis.
      Born and raised in New York, Randolph was a free man of mixed race. His father was William Randolph, and his mother was Flora Beverly, in whom, according to Paschal Beverly Randolph, blood of English, French, German, Native American and Malagasy origin was flowing.
      Paschal Beverly Randolph’s mother died when he was still young, and he, left without home and livelihood, went to work as a sailor. He visited many countries, in Persia studied local practices of folk magic and various religions. Also in his travels, he became acquainted with the British and French occultists. Upon his return to New York, Paschal Beverly Randolph began to lecture and write books. He regularly appeared on the scene as a medium, advertised his services in magazines devoted to spiritualism. Paschal Beverly Randolph wrote more than fifty works on magic and medicine, established an independent publishing company. He wrote under the pseudonym "The Rosicrucian", and in 1858 founded Fraternitas Rosae Crucis.
      Randolph died in Toledo, Ohio, under unclear circumstances. It is believed that Randolph shot himself dead, but Reuben Swinburne Clymer, one of the subsequent top craftsmen of the Fraternitas Rosae Crucis, claimed that a certain friend of Randolph had admitted on his deathbed that he had shot him out of jealousy.
      -----------------------------------
      8 октября 1825 года года родился Паскаль Беверли Рэндольф – оккультист, спиритуалист, медиум и писатель, и первый человек, открыто поднимавший вопросы сексуальности и эротической алхимии в современном ему обществе. Он также стал основателем Fraternitas Rosae Crucis.
      Рэндольф родился и вырос в Нью-Йорке, он был свободным человеком смешанной расы. Его отцом был Уильям Рэндольф, а матерью – Флора Бэверли, в которой, по словам Паскаля Беверли Рэндольфа, текла кровь английского, французского, немецкого, индейского и малагасийского происхождения.
      Мать Паскаля Беверли Рэндольфа умерла, когда тот был еще юн, и он, оставшись без жилья и средств к существованию, пошел работать моряком. Он посетил множество стран, в Персии изучал местные практики народной магии и различные религии. Также в своих путешествиях он знакомился с английскими и французскими оккультистами. По возвращении в Нью-Йорк, Паскаль Беверли Рэндольф стал читать лекции и писать книги. Он регулярно появлялся на сцене в качестве медиума, рекламировал свои услуги в журналах, посвященных спиритуализму. Паскаль Беверли Рэндольф написал более пятидесяти работ по магии и медицине, учредил независимую издательскую компанию. Он писал под псевдонимом «The Rosicrucian», и в 1858 году основал Fraternitas Rosae Crucis.
      Рэндольф умер в Толидо, штат Огайо, при невыясненных обстоятельствах. Считается, что Рэндольф застрелился, однако Рубен Суинберн Клаймер (Reuben Swinburne Clymer), один из последующих верховных мастеров Fraternitas Rosae Crucis утверждал, что некий друг Рэндольфа на своем смертном одре признался, что застрелил его из ревности.
      #paschalbeverlyrandolph #паскльбеверлирэндольф #сексуальнаямагия #sexualmagic #eroticalchemy #эротическаяалхимия
    • By Eric Midnight
      On September 29, 1868, Henri Antoine Jules-Bois was born - a French writer, literary critic, journalist, occultist and theoretician of feminism, scandalously renowned for his connections with Parisian satanists and decadents.
      Henri Antoine Jules-Bois was born in Marseilles on September 29, 1868 and from his youth he plunged into communication with representatives of Marseilles bohemia. In 1888, Jules-Bois moved to Paris and became the personal secretary of the writer Catulle Mendes. In the same year, Jules-Bois met Dr. Papus, Stanislas de Guaita and Joséphin Péladan, and collaborated with the Martinists. In 1889, Jules-Bois met Joris-Karl Huysmans and became a friend with him for many years. In 1893, Jules-Bois and Huysmans openly supported Joseph-Antoine Boullan, the notorious French priest, against whose activities Martinists were opposed. This led to a rift between the martinists and Jules-Bois. After the death of Boullan, Jules-Bois accused Stanislas de Guaita of a murder by means of a magical attack, for which he received a call to a duel from both de Guaita and Dr. Papus. Nobody was hurt in both duels.
       
      Jules-Bois also received a call to a duel from his old teacher Catulle Mendes for his article published in 1893 and containing attacks on Christianity.
       
      On January 6, 1894, Jules-Bois was accepted into the Hermetic Order of the Golden Dawn.
      Jules-Bois acquired the ominous reputation of a Satanist, one of his books, “Satanism and Magic”, published in 1895, was included in the Vatican Index of Prohibited Books.
      In 1900, Jules-Bois traveled to India, and at the end of this trip he rejected Eastern practices and suddenly decided to convert to Catholicism. Then he wrote the book “The Invisible World” (1902), which contains attacks on the occultists with whom he was familiar.
      The last part of his life Jules-Bois spent in the USA, he actively wrote articles for the “New York Magazine” and “New York Times”.
      Jules-Bois died of cancer in a French hospital in New York on July 2, 1943.
      -----------------
      29 сентября 1868 года родился Анри Антуан Жюль-Буа - французский писатель, литературный критик, журналист, оккультист и теоретик феминизма, скандально известный своими связями с парижскими сатанистами и декадентами.
      Анри Антуан Жюль-Буа родился в Марселе 29 сентября 1868 года и с юности окунулся в общение с представителями марсельской богемы. В 1888 году Жюль-Буа переехал в Париж и стал личным секретарем писателя Катюля Мендеса. В том же году Жюль-Буа познакомился с Доктором Папюсом, Станисласом де Гуайтой и Жозефом Пеладаном, и стал сотрудничать с мартинистами. В 1889 году Жюль-Буа познакомился с Жорисом Карлом Гюисмансом и стал с ним другом на долгие годы. В 1893 году Жюль-Буа и Гюисманс открыто поддержали Жозефа-Антуана Булляна, печально известного французского священника, против деятельности которого были настроены мартинисты. Это привело к разладу между мартинистами и Жюлем-Буа. После смерти Булляна Жюль-Буа обвинил в убийстве посредством магической атаки Станисласа де Гуайту, за что получил вызов на дуэль как от де Гуайты, так и от Доктора Папюса. На обеих дуэлях никто не пострадал.
      Также Жюль-Буа получил вызов на дуэль от своего старого учителя Катюля Мендеса за его статью, опубликованную в 1893 году, и содержащую нападки на христианство.
      6 января 1894 года Жюль-Буа был принят в Герметический Орден Золотой Зари.
      Жюль-Буа приобрел зловещую репутацию сатаниста, одна из его книг, «Сатанизм и магия», опубликованная в 1895 году, была внесена в ватиканский Индекс запрещенных книг.
      В 1900 году Жюль-Буа путешествовал в Индию, и по итогам этой поездки отверг восточные практики и неожиданно решил обратиться в католичество. После он написал книгу «Невидимый мир» (1902), которая содержит нападки на оккультистов, с которыми он был знаком.
      Последнюю часть жизни Жюль-Буа провел в США, он активно писал статьи для «New York Magazine» и New York Times».
      Жюль-Буа умер от рака во французском госпитале в Нью-Йорке 2 июля 1943 года.
      #satanism #boullan #julesbois #papus #drpapus #frenchoccultism #frenchmartinism #hogd #hermeticorderofthegoldendawn #сатанизм #буллян #жюльбуа #папюс #докторпаплюс #французскийоккультизм #французскиймартинизм
    • By Eric Midnight
      On September 14, 1486, Heinrich Cornelius Agrippa of Nettesheim was born - the famous occultist of the Renaissance, author of the three-volume book “Occult Philosophy” (“De Occulta Philosophia”).
      Agrippa was born in Cologne, the name of the founder of which he took for himself. In Cologne, he studied from 1499 to 1502 and received the degree of Magister atrium. Then he continued his studies in Paris, where he may also have been accepted into a secret circle, whose members studied the Arcana. During his life, Agrippa traveled a lot, was in Italy, France, Germany, Flanders and England. He tried himself in the military field, served as a professor, lawyer, medical practitioner, historian, etc. Because of the criticism of the deplorable state of science, and also because he was not afraid to openly express other bold views on social structure and philosophy, he quickly found enemies for himself. In particular, he was accused of heresy in Franche-Comté, because the monks were touched by caustic satyrs that were present in his theological lectures. After that, he had to move to England.
      Moreover, some called him a warlock, inventing colorful legends about him, similar to those that were used about Dr. Faust. Henry Morley, for example, described the legend according to which Agrippa sold his soul to the Devil and kept in his home a black dog, in reality, a demon who, as a result, carried his soul to Hell. Agrippa actually had a love for animals, and especially for his dog, whom he called "monsieur," which generated such gossip about him.
      In fact, Agrippa was a student of the famous abbot Johann Trithemius, the most educated man of his time, the author of the innovative and mysterious “Steganography”. To him he sent for review “Occult Philosophy”, devoted to natural magic, heavenly magic and ceremonial magic. This three-volume book contains deep philosophical information regarding the occult structure of the Universe, spiritual hierarchies, practical and theoretical aspects of Ceremonial Magic, as well as individual occult disciplines.
      Heinrich Cornelius Agrippa possessed a noble disposition, did not tolerate injustice, even if the consequences of his response to injustice could turn bad for him. In Metz, he interceded for a woman accused by the Inquisition of witchcraft, because her mother was considered a witch, and witchcraft was considered a family affair. Agrippa defended this woman in court, very successfully. He argued that the sacrament of baptism is stronger than witchcraft, and if the accuser does not recognize this, then he basically denies the power of this Christian sacrament. Because of this loud conflict with the Dominicans, he had to leave Metz.
      Agrippa wrote deep and resonant works, such as “On the vanity and unreliability of science and the arts”, “Speeches about the dignity of females”, “On insecurity”. Many students were looking for a meeting with him, one of them was Johannes Weyer, author of “Pseudomonarchia Daemonum”, whom Agrippa taught for four years.
      Agrippa was married twice; his second wife died in Antwerp of the plague. He remained in Antwerp as a doctor and fearlessly performed his duty. However, all that he subsequently received from his colleagues was an accusation of illegal medical practice.
      Agrippa’s authorship is attributed to the “Fourth Book of Occult Philosophy,” but this is yet another pseudo-epigraphic work, and its true authorship is unknown. This was testified by his student Johannes Weyer.
      ---------------------
      14 сентября 1486 года родился Генрих Корнелий Агриппа Неттесгеймский – знаменитый оккультист эпохи Возрождения, автор трехтомника «Оккультная Философия» («De Occulta Philosophia»).
      Агриппа родился в городе Кёльне, имя основателя которого взял себе. В Кельне он обучался с 1499 по 1502 год и получил степень Magister atrium. Затем продолжил обучение в Париже, где так же, возможно, был принят в тайный кружок, чьи члены изучали Арканы. В течение своей жизни Агриппа много путешествовал, был в Италии, Франции, Германии, Фландрии и Англии. Пробовал себя на военном поприще, занимал должность профессора, юриста, практикующего врача, историографа и т.д. Из-за критики плачевного состояния науки, а также из-за того, что не боялся открыто высказывать другие смелые взгляды относительно социального устройства и философии, быстро находил себе врагов. В частности, он был обвинен в ереси во Франш-Конте, поскольку монахи были задеты едкими сатирами, присутствовавшими в его богословских лекциях. После этого ему пришлось переехать в Англию.
      Мало того, некоторые называли его чернокнижником, придумывали о нем красочные легенды, подобные тем, что были в ходу по поводу доктора Фауста. Генри Морли, например, описал легенду, по которой Агриппа продал душу Дьяволу и держал у себя дома фамилиара – черного пса, в действительности являвшегося демоном, который, в итоге, унес его душу в Преисподнюю. Агриппа на самом деле питал любовь к животным, и в особенности – к своему псу, которого называл «monsieur», что и порождало такие сплетни о нем.
      В действительности же, Агриппа был учеником знаменитого аббата Иоганна Тритемия, образованнейшего человека своего времени, автора новаторской и таинственной «Стеганографии». Именно ему он отправил на рецензию «Оккультную Философию», посвященную естественной магии, небесной магии и церемониальной магии. Этот трехтомник содержит глубокие философские сведения относительно оккультного устройства Вселенной, духовных иерархий, практических и теоретических моментов Церемониальной Магии, а также отдельных оккультных дисциплин.
      Генрих Корнелий Агриппа обладал благородным нравом, не терпел несправедливости, даже если последствия его ответа на несправедливость могло дурно обернуться для него самого. В Меце он заступился за женщину, обвиненную Инквизицией в колдовстве, поскольку ведьмой считалась ее мать, а колдовство полагали делом семейным. Агриппа защищал эту женщину на суде, весьма успешно. Он доказывал, что таинство крещения сильнее колдовства, и, если обвинитель не признает этого, значит он в принципе отрицает силу этого христианского таинства. Из-за этого громкого конфликта с доминиканцами ему пришлось покинуть Мец.
      Агриппа писал глубокие и резонансные сочинения, как то «О тщете и ненадежности наук и искусств», «Речи о достоинстве женского пола», «О неуверенности». Многие студенты искали встречи с ним, одним из них был Иоганн Вейер, автор «Pseudomonarchia Daemonum», проучившийся у него четыре года.
      Агриппа был женат дважды, вторая его жена умерла в Антверпене от чумы. Он же остался в Антверпене в качестве врача и бесстрашно исполнял свой долг. Однако все, что он получил впоследствии от коллег, это обвинение в незаконной врачебной практике.
      Авторству Агриппы приписывается «Четвертая Книга Оккультной Философии», однако это очередное псевдоэпиграфическое сочинение, и истинное его авторство неизвестно. Об этом свидетельствовал и его ученик Иоганн Вейер.
      #corneliusagrippa #корнелийагриппа #оккульнаяфилософия #occultphilosophy #occultism #magicalart #оккультизм #магическоеискусство

Контакты

 

 

ПРАВА



При копировании любой информации с сайта Teurgia.Org, обязательна ссылка на оригинальную публикацию с указанием автора и/или переводчика статьи.

Powered by Invision Community

Поддержать

Портал Teurgia.Org осуществляет свою деятельность, помимо личных финансовых вложений администрации, благодаря поддержке читателей. Поддержите проект, чтобы он продолжал развиваться.

Мы в Facebook


  • Facebook
  • Twitter
  • Вконтакте
  • YpuTube
  • Telegram
  • © Teurgia.Org 2009-2020. All rights reserved.

    Teurgia.org Powered by Invision Community

    ×
    ×
    • Create New...